Gorset

Historia gorsetu sięga XIV wieku, znamy go, wiec już 700 lat!! Miał swoje wzloty i upadki ale zawsze był obecny. W tym sezonie powrócił nieco odmieniony  w postaci  np: szerokich pasów . Możemy go nosić do koszul , sukienek, żakietów czy płaszczy. Do mojej stylizacji wybrałam duet płaszcz i gorsetowy pas. Dodałam biała bluzkę wykończona gumkami przy rękawach i szyi oraz ołówkową spódnice .Zwyczajnie , prosto a jednak trochę inaczej.

***

The history of corset is dated back to XIV century… so we know it for about 700 years now! It has had its ups and downs nevertheless it was always present in one way or another. This season corset went though a bit of metomorphosis and its more like a wide belt, however you still wear it on your waist. We can wear it on top of our shirts, dresses, jackets or even coats! Today I have decided to wear my corset/belt on top of my coat, underneath I am wearing a roll-neck top and pencil dress – more official, business woman look 😉 It is simple, yet elegant and a bit different from a regular look. What do you think of wide belts-corsets?

 

DSC_3845.jpgdsc_3860DSC_3902.jpgDSC_3853.jpgdsc_3925DSC_3876.jpgdsc_3960dsc_3949dsc_3935dsc_3942IMG_1859.jpgIMG_1855.jpgdsc_3919

I am wearing:

Coat – All Saints

Corset/Belt – Zara

Skirt – Ted Baker

Top – H&M

Shoes – H&M

Bag – Michael Kors Collection

Sunglasses – Prada

Watch – Dolce & Gabbana

 

Advertisements

79 thoughts on “Gorset

  1. Jolanta Pawlak says:

    Reniu pięknie…bardzo pięlnie, ale z Ciebie laska:)pomysł super i taki inny. Ja wczoraj znalazłam w moim sklepiku vintage taki kolorowy i też go przedstawię i jeszcze sukienkę z ogromnymi bufkami. Cieszę się jak dziecko:) a tu Ty i taka wyjątkowa stylizacja. Brawa i cmok.

    Like

    • Renia Jaz says:

      Czesc,Jolciu ,wielkie buziaki za te slowa :))))Ja tez juz sie nie moge doczekac Twojego wpisu bo na sama mysl o kolorowym pasku i ogromnych bufkach oczy mi sie same smieja :))))Nawet nie wiesz jak sie ciesze ,ze do mnie zagladasz :))) Jestes wyjatkowo milym gosciem :)))

      Like

      • dom Klary says:

        Dziewczyny, w kompleksy mnie wpędzacie :(. Obie takie cudne, świetnie ubrane, a ja zara myszka, pod miotła powinnam siedzieć. Renia, całość bajeczna, idealnie skomponowana. Okulary idealne, ciekawe czy Miuccia Prada fason połapała od Iris Apfel, czy odwrotnie?
        Buziaki 🙂
        Renia, wyglądasz cudnie!

        Liked by 1 person

    • Renia Jaz says:

      Klara no to dalas mi do myslenia :))) biorac pod uwage wiek to Prada podpatrzyla u Iris ale moze bylo tak ,ze Prada juz jako male dziecie miala pomysl i sprzedala go Iris :))))))))) Sciskam Cie mocno TY utalentowana szara myszko :))))

      Like

  2. Ola Bonk - Lumpola says:

    Taki niby pasek a’la gorset, czyli powinno być fikuśnie, a jest przez szlachetną prostotę, kolorystyką i piękne fasony ,i wzory wszystkich elementów bardzo elegancko, wręcz dystyngowanie, aż musiałam się skradać z uśmiechem, bo wydawał się trochę nie na miejscu 😉
    Buziaki jednak Dziewczynko 🙂

    Like

    • Renia Jaz says:

      Strasznie zaluje,ze nie widze jak sie skradasz z tym usmiechem :))) ten widok bylby bezcenny :))))Okrutnie sie ciesze ,ze Ci sie podoba :))) Jak zwykle jestes w swej ocenie taka dokladna,profesjonalna,analityczna :))) Uwielbiam Cie za To :)))buziaki Olenko:)

      Like

  3. 'I am every woman' - Margot says:

    Gorsety uwielbiam, mam nawet taką stylizację z ubiegłego roku, ale Twój … to zupełnie inna bajka. Elegancko, wręcz surowo, ale jednocześnie z taaaaką klasą . Super 🙂 Pozdrawiam cieplutko – Margot 🙂
    P.S.
    Jesteś irytująca 😉 😀 , kto to widział mieć taką wąską talię !!!!

    Like

    • Renia Jaz says:

      Witaj Margot:))) Fajnie,ze Ci sie podoba ten look :)) Lubie w modzie wlasnie te zawirowania,raz gora raz dol:)))ciagle zmiany,ktore daja nam tyle radosci bo mozemy eksperymentowac,poszukiwac nowych rozwiazan i dac upust swojej wyobrazni :)Nie jest nudno a to najwazniejsze:))))

      PS: czekaj,jak to sie mowi……przyganial kociol :))))) Dziekuje bardzo za te fantastyczne slowa,buziaki.

      Like

  4. Alice says:

    Podobają mi się gorsety , zwłaszcza te wbudowane w bluzkę – które ma w ofercie Zara 😉 Wyglądasz świetnie w tej stylizacji Reniu, wszystkie płaszcze które masz ,wyglądają na Tobie perfekcyjnie, prawdę mówiąc luksusowo 🙂

    Like

    • Renia Jaz says:

      Witaj Alu, ja tez jestem pod ogromny urokiem gorsetow tych odrobine unowoczesnionych :))))Maja w sobie to “cos” i trzeba przyznac,ze Zara jest fenomenalna :)))))A jesli chodzi o plaszcze to mam jakiegos nosa ,udaje mi sie wyszukac cos co sprawdza sie latami :))))Alu, jak zwykle rozpieszczasz mnie swoimi komentarzami,dziekuje Ci za to bardzo :))))

      Like

  5. Rena says:

    Thanks for this interesting history of the belt corest! Personally I really like it to wear belt corsets – I did it especially a lot in the past! Now I have get to used to do this again 🙂 You look absolutely fantastic in your elegant look – I would love to copy it immediately!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    http://www.dressedwithsoul.com

    Like

    • Renia Jaz says:

      I’m glad you like it 🙂 I love the idea of wearing belt/corset to make the regular outfit a bit more fun or even interesting!!
      I cannot wait to see your way of wearing this trend. Thank you for visiting me 🙂

      Like

  6. barbara says:

    Gorset – w najnowszych trendach więc jesteś Reniu na bieżąco. Pięknie wyglądasz, idealna figura to możesz sobie na taki pas-gorset pozwolić. Całość na wieli plus. Serdecznie pozdrawiam…

    Like

    • Renia Jaz says:

      Witaj Basiu,bardzo dziekuje za przemile slowa ,zreszta jak zawsze :)))))) staram sie byc na biezaco ale to ciezka praca :)))))))))Bardzo sie ciesze,ze Ci sie podoba :))) pozdrawiam goraco :)))

      Like

  7. EwaR says:

    Cudnie wyglądasz! Jak ja lubię taki styl. Do tego masz fantastyczne włosy, zawsze mi się marzyły sprężynki. Już wcześniej widziałam Cię na Modnej Polce i wreszcie znalazłam chwilę by tu zajrzeć do Ciebie:) Super!!

    Like

  8. minimalissmo says:

    Wow, świetna stylizacja, super pomysł. W zeszłym roku Prada pokazywała różne połączenia gorsetowych pasów z okryciami wierzchnimi, ale co tam Prada, to TWOJA wersja jest najlepsza. Płaszcz cudowny, prosty i elegancki. A buty to już wiesz – uwielbiam:)

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s